Agost 2017
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Baixa't el calendari del mes

Setembre
09   Escalada en roca al Caroux
AGENDA D'ACTIVITATS
Utilitza el nostre cercador per filtrar les activitats que més t'intressin:

VETERANS

Excursió a Vallfogona del Ripollès
Vocal: Vicenç Giménez
29/05/2011

Pels que  desitgin participar en la visita turística, tenim preparat un interessant recorregut pel interior del municipi i els voltans. Vallfogona és un poble amb un antic nucli medieval molt ben conservat, s' accedia per tres portals, dels que actualment només en resta un. El nucli més important és la plaça de la Vila on de forma circular es troben les construccions més antigues. Él presideix el castell o la Sala. El campanar del Pòpul és el que resta de l' església de la Mare de Déu del Pòpul de segle XII. Els que vulguin fer l' excursió a peu es tracta d' un recorregut de uns 10 km. i unes 3 hores aprox. Se sortirà del nucli antic de Vallfogona tot agafant el GR3. i en direcció al pont Medieval i 1,5 km. més enllà trobarem la Font de la Tosca. Pugem per la primera rampa i 200 m. més amunt arribarem al jaciment arqueològic de la Tauleria del Pinatar de l' Obra. Agafarem un camí de ròssec que ens durà a la pista que puja cap a Llastanosa seguint aquesta pista durant un Km. arribarem als Collets d' en Bauma, tot seguint camí en direcció al torrent de la Font del Bisbe, on a uns 100 m. podrem veure les restes del forn de Llastanosa, més endevant creuarem aquest mateix torrent i al costat dret vurem la impresionat cascada d' aigua El Saltant, 400 m. més avall arribarem al torrent de la Masica i pasaram per sobre del Saltant. Passarem per diverses gorges i la bauma del Boer per anar a trobar un altre cop la font de la Tosca, i per un camí emporlanat tornarem a Vallfogona.

LLOC DE TROBADA  FONT DE LA GRANOTA         HORA 7,30 MATÍ

Per a més informació contacta amb nosaltres Contacta'ns