Gràcia-Montserrat - Llistat de participants arribats
Papiol-Montserrat - Llistat de participants arribats
 
 
 

L’ITINERARI PER TRAMS

Gràcia – Vil·la Joana / 8,6 km (asfalt o formigó: 55,6%; pista: 30%; camí o corriol: 14,2%).

Aquest tram es fa en la seva primera part per dins el casc urbà de Barcelona (veure croquis a la part dreta de la pantalla). Cal tenir cura en travessar els carrers, sobretot la Via Augusta, la plaça Molina, ronda del General Mitre i la rotonda de Bellesguard.

A partir d’aquí, comença el recorregut muntanyenc. L’obstacle més important és la pujada per les escales de la font de Mont (439 esglaons). A partir d’aquí, l’itinerari segueix corriols i pistes amb tendència al descens fins al control situat al davant de les oficines del Parc de Collserola.


Vil·la Joana – Can Calopa / 7,8 km (asfalt o formigó: 10,3%; pista: 29,8%; camí o corriol: 59,8 %).

Una mica més avall del control, trobem Vil·la Joana, que deixem a l’esquerra. Baixem per un camí graonat fins a l’estació del Baixador de Vallvidrera. Baixem unes escales, travessem la carretera i pugem fins al pantà de Vallvidrera.
Voregem el pantà i al seu final, prenem un corriol que s’enfila entre l’alzinar per sortir a una pista. Fem un tram planer i ens tornem a enfilar fins a una torre elèctrica on la pista es converteix en corriol i puja fins a la carena. Allà trobem una pista que seguim cap a l’esquerra. Passem pel turó de Can Pasqual i baixem. Passem pel davant de Can Masdemont i baixem per travessar un pista. Planegem fins a Can Pasqual, que deixem a la dreta. Baixem fins a la clotada on hi ha la mina i l’edifici de l’antiga planta embotelladora d’aigua. A continuació ve un tram molt boscós on el corriol és poc marcat i efectua un alternança de pujades i baixades fins a sortir a una pista. La seguim una estona i tornem a ficar-nos a un corriol que passa a la vora de la font de Can Mallol.

Sortim a una pista que abandonem per prendre un corriol en forta baixada que ens farà sortir al costat de la tanca dels camps de vinya. Resseguirem la tanca i pujarem fins a esplanada on hi ha situat el control.


Can Calopa – Can Maimó
/10,1 km (asfalt o formigó: 1,3%; pista: 57,7%; camí o corriol: 40,7%).

Aquest tram comença en descens per corriol i pista fins a la riera de Vallvidrera. A partir d’aquí, anem a trobar la carena i l’anem seguint per pista fins a passar per l’ermita de la Salut, on comença un descens per corriol fins als camps abandonats propers a Can Maimó. Passarem per darrere la casa i baixarem, per pista, fins al control, a prop de l’autopista.


Can Maimó – font de Can Campanyà
/ 5 km (asfalt o formigó: 60%; pista: 40%; camí o corriol: 0%).

Tot sortint del control, anem en paral·lel a l’autopista i la passem per sota. Travessem una rotonda i, ben aviat, deixem l’asfalt per resseguir una pista per la vora la riera de Rubí. Pugem a una zona industrial, passem per sota la via del tren i pugem per la vora d’una indústria. Un cop l’hem passada baixem a una vall on hi ha horts i prenem la direcció nord. Sortirem a una altra zona industrial i seguirem per asfalt fins al control, amb una font.


Font de Can Campanyà – Ullastrell
/ 8,4 km (asfalt o formigó: 19,7%; pista: 69,3%; camí o corriol: 11%).

Sortint del control, prenem una pista que segueix la vall i que es confon amb el torrent. Sortim del torrent i ens comencem a enfilar, tot seguint una carena, amb camps i bosc. La pista ens fa sortir a la carretera de Terrassa; la travessem i passem per sota les cases de la urbanització Ca n’Amat. Sortim a una altra carretera i trobem el “camí dels Plataners”. El seguim i després per un camí a la vora de la carretera, arribem a l’entrada d’Ullastrell. Tirem cap a l’esquerra i baixem a la pista poliesportiva.


Ullastrell – coll d’Olesa
/ 9,2 km (asfalt o formigó: 8,6%; pista: 53,9%; camí o corriol: 37,5%).

Sortim del control pujant les escales fins a la carretera i encara en trobem unes quantes més fins a prendre el carrer que ens porta a l’inici de la pista. Anem baixant per pista i després per un corriol, amb trams força dolents fins a la riera.

Seguim la riera una estona i la deixem per enfilar-nos per una carena. El pendent és molt fort a l’inici; després es va suavitzant i planejant. Després alternem el pas per corriol i pista, per dins del bosc fins a baixar cap a la riera de Sant Jaume. Retallem un meandre que fa i tornem a trobar la riera que seguim uns metres fins a la pista que ens fa pujar al mas de Sant Jaume. A partir d’aquí anem pujant per pista fins a sortir a la carretera de la urbanització “Ribes Blaves”. Baixem fins a la carretera que puja d’Olesa i la seguim fins al control, situat en un revolt de la carretera.


Coll d’Olesa – pla del Fideuer
/ 4,7 km (asfalt o formigó: 0%; pista: 50%; camí o corriol: 50%).

Aquí comença un tram de pujada constant fins al peu de l’ermita de Sant Pere Sacama. En cop som a l’ermita fem una lleu baixada i trobem el corriol que s’enfila fins a la Creu de Saba. Farem un tram de corriol força planer, però molt rocós, fins a passar la Creueta. Iniciem un descens, fort en algun punt, que voreja la carena i ens porta al pla del Fideuer, on hi ha el control.


Pla del Fideuer – Aeri de Montserrat
/ 6,5 km (asfalt o formigó: 0%; pista: 7,8%; camí o corriol: 92,2 %).

Possiblement aquest és un dels trams més durs per dos motius: les continues pujades i baixades i la distància que hem fet per arribar aquí. A més, el terreny també és força pedregós i amb trams malmesos.

Tot sortint del control ens enfilem al coll de Bram i baixem per l’altra vessant per situar-nos en un altre coll al peu del puig de l’Hospici. Iniciem un flanqueig, en lleu baixada, fins al coll de Sant Salvador. Aquí, el camí baixa decidit amb molt trams rocosos i malmesos fins al torrent. El travessem i arribem a Can Tovella. Aquí comença una baixada, molt suau, per un camí relativament ample que ens situa al costat de les vies del tren. Arribem a l’andana, passem pel pas subterrani i sortim al pàrquing on hi ha el control


Aeri de Montserrat – Monestir
/ 3,4 km (asfalt o formigó: 23,5%; pista: 12%; camí o corriol: 62,2%).

Pujada directa fins al monestir, un cop hem travessat la carretera. La primera part de l’ascensió es fa per un corriol amb algun tram dret. Una pista ens porta a una construcció i allà comença la segona part de l’ascensió; es tracta d’un tram d’escales fins a passar el collet de la roca dels Corbs. Ben aviat s’enllaça amb el camí de la Sant Cova i es puja pel camí cimentat fins a l’estació del cremallera i pujant unes escales s’arriba a la plaça on hi ha l’arribada.


NOTA IMPORTANT: El perfil de la marxa que podeu veure a la dreta de la pantalla correspon a l'itinerari clàssic que, enguany, no podrem fer per problemes de pas en una finca.

 
 
 
DOCUMENTS
  Track itinerari 2015 per GPS