El passat cap de setmana (13-14 de novembre) 14 membres de la secció de jovent vam fer la nostra primera sortida de manteniment d’un refugi, engrescats amb la proposta que ens havia fet el Bernat de SAME.

Com és habitual, sortim ben d’hora de plaça Joanic per enfilar-nos fins a Isil, tot fent mitja parada a Tremp per fer el tradicional esmorzar. Deixem cotxes, ens repartim eines i material i comencem a caminar amunt amb motxilles. A mig camí les acabem de carregar del tot amb troncs i branques per tenir llenya per a la nit. Dinem a l’arribar i aprofitem els últims minúsculs rajos de sol abans de posar-nos mans a l’obra. Comencem a explicar i repartir tasques i es van formant els equips de treball espontàniament. La feina avança i el bon humor no hi falta, sembla com si ho haguéssim fet tota la vida. La nit va guanyant terreny i l’estufa demana a crits de ser encesa. Un cop superats diversos problemes importants amb el foc, el fum i la xemeneia ja ens podem instal·lar a l’interior a fer caliu. Ja només queda sopar i dormir ben còmodes compartint refugi amb dues persones més.

L’endemà el dia es desperta no gaire fred, però un cop ja és clar comença a nevar i ja no pararà en tot el dia, sense pressa però sense pausa. Pugem al coll d’Airoto i fem una volta per l’Estany del Rosari i Estany dels Plans i decidim tornar perquè el dia no acompanya gaire. Aprofitem per acabar tasques que faltaven al refugi i un cop ja està tot en ordre iniciem la tornada pel mateix camí per on vam pujar. La neu s’acaba convertint en plugim suau i a l’arribar decidim dinar a la plaça del poble. Ara ja només queda parar a mig camí per assaborir les birres de comiat abans de submergir-nos de nou a la metròpoli.