CRONICA SORTIDA MUNTANYA 4 DE MARÇ: PUIG CUBELL I PUIGSACALM

PUIG CUBELL-PUIGSACALM.  GAUDIR DE LA NEU (04/03/2023)

El passat dissabte 4 de març, la secció de muntanya va organitzar una excursió al conegut Puigsacalm, però per un itinerari poc  habitual: des del llogarret de Ciuret i passant prèviament pel Puig Cubell.

Vam participar set socis.  El punt de partida va ser a la vora de l’església de Santa Llúcia de Ciuret des d’on ens vam enfilar cap el coll de Ciuret, passant pel Faig de Can Font, impressionant arbre monumental que encara ha de ser més bell quan les fulles de la primavera  l’engalanin.  Seguint la carena i pel mig de la fageda vam trobar la primera neu i també alguns passos equipats, però fàcils, que ens van ajudar a coronar el cim del puig Cubell, de 1488 m d’altitud i inclòs a la llista de 100 cims de la FEEC.

El descens el vam fer pel vessant oposat, cap el sud-est. Sense perdre massa altura, el camí passa al peu de la collada de Sant Bartomeu i el puig Miralles, ara en un paisatge obert des d’on es veu la masia de Platraver. De seguida, ens vam tornar a endinsar a la fageda, força nevada, per assolir els prats amb tanques pel bestiar dels Rasos de Manter.

El tram final de pujada al Puigsacalm, des del coll de Manter, torna a ser pel bosc i amb un pendent més pronunciat, que en aquest dia en especial s’hi afegia la dificultat del fang, que barrejat amb la neu i el fullam de la fageda ens feia relliscar amb facilitat.  Només en aquest tros vam trobar força gent.  A l’arribada al cim la visió canvia. Després d’una pujada suau, per prats i boscos, la vista cap al vessant est impressiona i causa un cert vertigen, les parets cauen centenars de metres en vertical i la roca nua mostra tota la seva duresa.

La tornada va resseguir part del camí d’anada però vam fer via passant per la masia de Platraver cap el coll de Ciuret.

Un dia assolellat, de paisatges variats, amb la neu justa per gaudir i en bona companyia.

Ramon Pascual (i 6 socis més).