Puig Nau i serrat dels Moltons

Vam ser sis les persones associades a la UEC de Gràcia que el dia 16 de desembre vam fer una sortida al puig Nau. El dia va començar fred i el mar estava prou encalmat. Des de Tossa de Mar, on l’ambient a primera hora del matí, en un dels darrers dies de tardor, no té res a veure amb el de la temporada alta, vam agafar el camí de ronda que ens va premetre gaudir de bones panoràmiques de la vila i del mar, a més de passar per la cala Bona i la cala Pola. En aquesta darrera cala, vam fer una forta pujada fins al coll de Sastre. Aquí, un dreturer viarany, s’enfilava decidit fins al cim del puig Nau, des d’on gaudim d’un bon panorama cap al puig de Cadiretes, el Montseny i el mar. Un viarany carener ens va fer baixar fins a l’inici de la carena del serrat dels Moltons. Aquesta carena rocosa té dues elevacions. Vam seguir-la fins al seu final, on hi ha una curta via ferrada. Aprofitant el sol i a recer del vent que feia en aquell moment vam fer una aturada per dinar. Després vam revoltar el puig Nau per sota i vam empendre una decidida davallada que ens va portar als carrers d’una urbanització i al nucli urbà de Tossa.